Vállalkozás kiemelt időszaka az év vége, mert sok tevékenység mellett a marketing feladatokkal is kell külön foglalkozni. A feladatok közül az egyik legfontosabb a jövő év megtervezése. Te ne hibázz, 2008-as válságnál, a cégek nagy százaléka, két tételt húzott ki a büdzséből,
Építsd a branded és ne hagyd abba a marketing feladatokat!
Te ne hibázz, 2008-as válságnál, a cégek nagy százaléka, két tételt húzott ki a büdzséből, ez a marketing és a szakértői sor volt. Ha ránézel a tőzsdére, jelenleg mindenki veszteséget szenved el, de nem állnak le, mert ha leállsz, akkor nem létezel többé. Szükséged van a jelenlétre!
Szakmailag, bizalom és brand oldalról is.
Higgadt és határozott döntéseket kell meghozni, nem érzelmi alapon.
Itt az ideje a költségoptimalizálásnak, nézd át a pénzügyeidet.
Ilyenkor dől el, hogy melyik területre, mennyi jut és mit lehet majd megvalósítani a célokból. Ahhoz, hogy a stratégiai irányokhoz megfelelő alapokat teremtsünk, nem csak egyes területekkel szükséges foglalkozni, hiszen egymásra is hatással vannak. Egy biztos, hogy nem lehet brand, PR és marketing feladatok nélkül, a kampányokhoz szükséges tervezett büdzsé, illetve az értékesítés által behozott üzletekhez, kellenek munkatársak.
Emellett mindig lesznek olyan trendek vagy hatások, amelyek befolyásolják a következő időszak eredményeit. Erre is fel kell készülni és ehhez elengedhetetlen az állandó kutatás, konkurenciafigyelés (nem csak a régi, hanem az új szereplők is) és néhány lehetséges irányra vonatkozó terv.
Tartalom
Marketing feladatok
Sok területet kell összehangolni, de van 3 kiemelt terület, amire érdemes fókuszálni a marketing büdzsé tervezésekor.
- Brand
- PR, kommunikáció
- Értékesítés támogatás
Marketing feladatok egy gyűjtő fogalom, amit mindenre használnak, de minden vállalkozásnál másra van szükség. Nem csak az iparág, hanem a vállalkozás mérete, kora, összetétele, munkatársak száma, struktúra, kialakított folyamatok, használt rendszerek, innovációs készség, rendelkezésre álló büdzsé is meghatározza a lehetőségeket.
Már a vállalkozás első pillanatától alakul a brand, ezért kikerülhetetlen még akkor is, ha nem is tudatos tervezéssel készül. A brand mi magunk vagyunk, ezért meghatározó a tulajdonos, a munkatársak és minden olyan résztvevő, aki a szakértelmével hozzájárul a cég építéséhez.
Brand fontos eszköz a marketing feladatoknál, a vállalkozás meghatározásának alapja, mert nem csak a logót, a színeket jelenti, hanem összeségében, a küldetést, a minőséget, a folyamatokat, a munkatársakat, a kommunikációs stílust és a különböző megjelenések összességét.
Kereső, értékelés és ügyfélélmény összhangja
Emellett a folyamataink és munkatársaink határozzák meg legjobban a minőségi kiszolgálást és a kommunikált ügyfélélményt. Igen, ez ma már fontos, hiszen az online világ megteremtette az értékelés és a keresés lehetőségét.
Az ár mindig is fontos volt, de sok esetben nem ez dönt, hanem, hogy milyen módon szólítanak meg, hogy bánnak velem a folyamat során, milyen kiegészítő lehetőségeim vannak (fizetés, szállítás…), amivel ott tudnak tartani (pl. egy helyen több mindet meg tudok vásárolni) és mennyire jó minőséget kapok.
Ne felejtsük el az utánkövetést sem, mert így szerezhetünk csillagokat, jó mondatokat a további meggyőzésekhez, az ajánlásokhoz, ami a legjobb értékesítés támogatás.
Stratégia és tervezés
Nem is olyan egyszerű feladat ez, hiszen a tervezésnél a múltbeli tapasztalatokra építve tervezzük meg, hogy mennyi bevételünk lesz. Emellett a kiadások csökkentése, optimalizálása is egy fontos szempont.
Amikor a költségek egy része már ismert, egyszerűbben nyomonkövethető, ami változott, vagy változik majd, így azok is jól behatárolhatóak. Minden esetben szükséges a bevételek, a bérköltségek, egyéb költségek, az igénybe vett szolgáltatások listája és az értékcsökkenés.
Árazás és újracsomagolás
A legtöbb esetben a legfontosabb számok hiányoznak, vagyis az egyes emberek óradíja, ami elengedhetetlen a jó árazáshoz. Nem hiányozhat az költségek optimalizálása, egyre nagyobb jelentősége van a költségszerkezetben, mert a terhek és kiegészítő költségek folyamatosan növekednek.
Sok esetben egy újracsomagolást is sokat tud segíteni, ez egy remek marketing feladat, de ehhez is elengedhetetlen a folyamatok újragondolása, a kiegészítő szolgáltatások bevezetése, vagy a plusz aha élmény biztosítása, ami legtöbb esetben nem költség a cég számára.
Költségoptimalizáló pont lehet a marketing feladatok kiszervezése. Egyrészt időt spórolhatunk, másrészt levesz bizonyos terheket a vállunkról, így kapacitást szabadít fel a stratégiai teendőkre. Nem is beszélve a költségeink csökkentéséről. Ehhez hatékonyabb folyamatokra van szükség. Ezt megint két alapvető területtel lehet megoldani, az egyrészről tudatos szervezetfejlesztéssel, a másrészről szoftveresen.
Jó ajánlatkérés titka
Sokszor tapasztaljuk, hogy már az ajánlatkérés is elbukhat, ha nem tudjuk, hogy pontosan mit szeretnénk elérni és ehhez mire van szükségünk, illetve ki lenne rá a jó megoldás. Írtunk már arról, hogy mikor melyik lehet a megoldás, a szakértő vagy ügynökség bejegyzésünkben, marketing feladatra minden vállalkozásnak szüksége van.
Az alábbiak segítenek, hogy jó ajánlatot kapj:
- Legyen egy briefed a cégedről és a feladatokról, mert a jó célok segítenek megtalálni a legjobb megoldást.
- Ismerd a céged erősségeit és gyengeségeit, hogy a lehető legjobb folyamataid legyenek.
- A büdzséhez tervezz rugalmas stratégiát, alakíts ki és legyen terved a megvalósításhoz, ne csak hirdess.
Marketing feladatok megoldásai
Folyamatosan változó platform lehetőségek, megnehezítik a tervezést, ezért rugalmas megoldása lesz szükség. Érdemes a tervezésnél, újra meghatározni a célokat. Pont azért, mert a platformok változnak, megújulnak így új lehetőségektől eshetünk el.
Minden esetben szükséges a cég brandjére figyelmet fordítani. Mindenkinek szüksége van marketing tevékenységre vagy PR-re vagy salesre mixre, amivel sikerre viheted a céged. A marketing nem tud mindent megoldani! Vannak olyan területek, amelyeket együtt kell használni, (üzletfejlesztés, stratégia, ügyfélkapcsolat, sales, PR), hogy jól működjön.
Marketing ötletek
Amikor ötleteket szeretnénk két irány közül érdemes választani:
- Keresünk, kutatunk, olvasunk és ebből a lehető legtöbb információt a vállalkozásra lefordítva, elkezdünk használni. Ez a hosszabb és nehezebb út, mert mindig kevés az idő, ha ötleteink vannak, akkor a megvalósítás okozhat nehézséget, mert kevés az idő, vagy nincs tapasztalatunk a megfelelő teszteléshez, mert kevés az idő. A tapasztalat és a gyakorlat megszerzése egy fontos lépés a vállalkozás sikeréhez. A tudást nem vehetik el tőlünk, lehet, hogy nem leszünk képbe a legújabb változásokban, de jó kérdéseket tudunk feltenni szakértőknek, így biztos, hogy relevánsabb válaszokat fogunk kapni.
- Igénybe veszel egy célzott tanácsadást szakértőkkel, ahol a te cégedre találjátok meg a legjobb megoldásokat.
Nálunk az alábbi lehetőségekből választhatsz:
- Audit: ránézünk a cégedre külső szemmel, megnézzük, hogy mit lát az ügyfél. Mi látható rólad az online világban, milyen lehetőségeket nem használsz ki, hogy működik a weboldalad
- Brainstorming: üzletfejlesztési és ügynökségi gyakorlati tapasztalatok alapján végig vesszük, hogy milyen lehetőségeid vannak, milyen irányok működhetnek és mit lehet velük elérni,
- Vállalkozási stratégia: Ez olyan, mint egy alapozó edzés, ahol fel kell mérni milyen erősségekre alapozhatunk és milyen gyengeségeket kell megszüntetni ahhoz, hogy működjenek a kampányok.
- Platform-mix irányok: Ez egy térképezési program, ami megkeresi azokat a megjelenési lehetőségeket, ami a Te cégednek a legmegfelelőbb.
Érdekel? Kérj egyedi ajánlatot!
Az elsőponthoz találsz alapozó információkat, gyakorlati megoldásokat és ötleteket is a blog oldalunkon.
Marketing stratégia és tervezés