Mit tehet egy online marketing ügynökség a vállalkozás sikeréért? Sokat, ha vállalkozási szemszögből közelíti meg a stratégiát, a helyzethez igazítja a terveket és rugalmasan kezeli a jelenlétet. A vállalkozást és a marketingjét, különböző szempontok szerint érdemes megközelíteni.
Tartalom
Online jelenlét
Egy stílus és egyben módszer. Ez a digitális készségek kora, ami azt is jelenti, hogyha nem használod, lemaradsz. Egy biztos, hogy digitális skillekre és igazi transzformációra van szüksége a vállalkozásodnak.
Marketing menedzsment
Egy szemléletmód, egy megoldási kulcs. A marketing szerepe tovább nő és a célzás egyre kifinomultabb. Az adatok átvették az irányítást és ha nem rendelkezel megfelelő információval, akkor nehezebbé válik a működés. Csak marketing mamár nem elég, vizsgálnod kell azoknak a viselkedését, akik a célcsoportodba tartoznak, nézni, hogy hol és mire hajlandó kattintani, mi motiválja az aktivitását.
Ügynökségi gyakorlat
Komplex támogatást biztosít, olyan, mint egy jó házigazda. Figyel a részletekre, tudja, hogy kinek, mire van szüksége. Ismeri az összes platform lehetőségeit, és pontosan tudja, hogy melyik, mire jó. Trendek figyelésével, új megoldásokat talál a változó platfrom lehetőségek között.
Marketing szempontokra van szükséged? Kérj konzultációt!
Vállalkozás és marketing szempontok
Egy brandet vizsgálhatunk csak termék vagy szolgáltatás oldalról és jelenlét szempontból is. Marketing ügynökségként, egy ilyen vizsgálat láthatóvá teszi, hogy hol tart a vállalkozás. Emellett szükséges belülről is áttekinteni a folyamatokat és a működést, mert ez fogja meghatározni a lehetőségeket is.
Amikor felkészülünk a vállalkozásból, ajánlatunk mellé teszünk javaslatokat is, mert egy marketing ügynökségnek, szerintünk, ez is a feladata. Megmutatni azokat a pontokat, amelyek problémát okozhatnak. Mi más szemmel nézünk a cégre, mi látjuk azt, amit az ügyfelek fognak látni és azt is, hogy mi szükséges ahhoz, hogy zökkenőmentes legyen a működés.
Miközben változik a világ, sokszor vagyunk elégedetlenek. Hol a munkatársakkal, hol magunkkal, a vállalkozásunkkal, a marketing tevékenységgel, a társunkkal vagy egy új helyzettel. Az életben sokszor „hozott anyagból kell dolgozni”, így rajtunk múlik, hogy az ilyen helyzetekre, hogy tekintünk.
Újra és újra kikerülünk a komfortzónán túlra, ezért egyre jobban szükséges a brand és marketing szemlélet a teljes vállalkozásra. Egy marketing ügynökség ezeket is figyelembe kell venni a tervezés során.
- Nem megfelelő felületeken van jelen a vállalkozás, nincs egységes megjelenése.
- Hiába a hirdetés vagy a kampány, ha nem tudják megfelelően kiszolgálni az ügyfeleket.
- Rosszul felépített folyamat, tönkre teheti az egész kampányt.
- Egy hirdetés nem egy kampány, egy kampány nem marketing.
- Amikor a kollégák nem felkészültek és nem fontos nekik az ügyfél.
- Ellenőrzésis szükséges, rendszeres tesztvásárlás és ajánlatkérés, sokat megmutat a működésből.
- Nincs tervezve marketing büdzsé.
Sok mindent kell átlátni, észre venni és azt is tudni kell marketing ügynökségként, hogy melyek azok a területek, amelynek jelentős hatása lesz a kampányra, ezért is szükséges a komplex megközelítés. Stratégia az átgondolt vállalkozás alapja, ehhez igazítható a többi terület.
Mert mi is igazán a marketing?
Marketing ügynökség egyben kezeli az összes területet: Brand, PR, marketing és sales tevékenység, a most mutasd meg játék. A legjobb csomagolásban, a legmegbízhatóbb formában, a legkreatívabb módon megmutatni a legjobb ajánlatot.
Megjelenési lehetőségek, hirdetési stratégia most is változik, ha ma arra panaszkodsz, hogy egyre kevesebb az elérés, holnap még kevesebb lesz.
Jó kérdés nélkül, jó válasz sincs, ezért marketing ügynökségként ezt a kérdést javasoljuk feltenni rendszeresen: milyen jelenlét és hirdetési stratégia a legmegfelelőbb, most?
Marketing stratégiára van szükséged? Kérj konzultációt!
Alternatív megoldások, kreatív ötletek
Amikor egy cégnek nincs forgatókönyve bizonyos krízishelyzetekre, akkor a legtöbb esetben nem a legjobb megoldások születnek. Amikor az a cél, hogy gyorsan oldjuk meg, hogy ne legyen belőle probléma, akkor nincs idő a legjobb megoldás megtalálására.
Az elmúlt időszak krízis helyzet, ami alapvetően hálózati probléma, tehát hálózati módszertanra és gondolkodásra van szükség ahhoz, hogy a terjedését megjósoljuk és végső soron kontrolláljuk.
Mi történik, ha megáll a világ vagy átáll egy másik üzemmódra?
Vállalkozási szempontból, a digitális készség, ma annyira szükséges, mint a levegő. A legfontosabb feladat, hogy a vállalkozásodat és a munkatársaidat felkészítsd erre.
Természetesen, van olyan helyzet, amikor azonnal át kell állni. Azonnal be kell vezetni valami újat.
Minden új helyzet, nehezített a terep, hiszen ismeretlen a közeg és sok nem tudható, hogy mi lesz a legjobb megoldás. Nincs tesztelési lehetőség, bevezetési szakasz, integráció, csak és kizárólag, mélyvíz!
Nem lehet elveszteni az eddig felépített vállalkozást, munkatársakat, folyamatokat, brandet, ügyfeleket…
Nem tudtad megoldani a kiszállítást? Nem szállítottál ki eddig? Nem volt lehetőség digitális szerződésre? Nem kommunikáltál online? Nincs digitális megoldásod az ügyfelek igényeire?…
Mit tehetsz a vállalkozásodért?
A vállalkozásodra, a folyamataidra, legyen vészforgató terved és már most ötleteljetek, hogy milyen alternatív termékek, szolgáltatásokat tudnátok ajánlani, ha holnaptól leállna a Te területed.
Tanul másoktól és amit már megtanultál, használd máshol is. Konvertálj, azaz értéket válts át egy másik mértékegységre, nagyságrendre, pénznemre, összegre, értékre.
Építsd a branded és ne hagyd abba a marketinged!
A 2008-as válságnál, a cégek nagy százaléka, két tételt húzott ki a büdzséből, ez a marketing és a szakértői sor volt. Ha ránézel a tőzsdére, jelenleg mindenki veszteséget szenved el, de nem állnak le, mert akkor nem létezel többé. Szükség van a jelenlétre! Szakmai, bizalom és brand oldalról is.
Aki nem költ reklámra, hogy pénzt takarítson meg, az megállíthatná az óráját, hogy időt nyerjen! – mondta egyszer nagyon régen Henry Ford.
Digitális világ, marketing szemmel
Nem vagyok jós, de figyeljük a trendeket és három évvel ezelőtt ezt írtam az egyik blogon: A munka világát jelentősen átalakítja majd a digitalizáció és a robotizáció, és az új technológiák egészen más képességeket követelnek meg.
Megszűnnek munkahelyek, lesznek újak, ezért más skillekre lesz szükségünk. Ilyenekre például: technikai képesség, kreativitás, komplex problémamegoldó készség, jó vezetői és szociális készségek.
Át kell állni! Fejben, lélekben és tettekben is. A félelem mellett, ez plusz stressz terhelés is! De lehetőség is, a világ digitálissá alakul, ezért saját magunknak is hasznos lehet megtanulni, megismerni új eszközöket, megoldásokat. Ehhez idő kell, támogató hozzáállás és más szemléletre van szükség.
Virtuálisan is kell együttműködni, amihez másfajta stresszmenedzsment szükséges. Jobb visszajelzési rendszerre van szükség. Az online kommunikáció hatékony, de az online munkavégzés egy teljesen más létforma.
Marketing ügynökségi tipp
Térképezd fel, hogy milyen hatással lesz és lehet a cégedre, iparágadra? Fel kell mérni a lehetséges következményeket az ügyfeleidnél, partnereidnél, beszállítóidnál is. A rejtett erőforrások, skillek, az elfeledett szolgáltatás ötletek, az ügyfél igények, a cégbiztonság és a digitális transzformációs irányok listázása.