Kutatások szerint, a Facebookot átlagosan, napi 3 órát használjuk, hogy pontosan mire, ez a kulcskérdés. Minden platform sokféle lehetőséget biztosít, ezért érdemes megismerni több oldalról.
Tartalom
Facebook, egy a sok közül
21 népszerű közösségi médiahely, mindegyik egy lehetőség, ami támogatja a vállalkozás megjelenését. Így a stratégia és a tudatos tervezés kiemelt jelentőségű.
Amit itthon használunk elsősorban: Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn, Tik Tok, Pinterest, és a többi: WhatsApp, Messenger, WeChat, QQ, Tumblr, Qzone, Sina Weibo, Twitter, Reddit, Baidu Tieba, Viber, Snapchat, Line, Telegram, Medium.
Az elsőszámú közösségi média csatorna a Facebook, a Linkedin pedig az üzleti élet Facebookja. Míg a Facebook elsődleges célja a felhasználók szórakoztatása, addig a Linkedin karrierépítésre, szakmai személyes márka építésre és az üzleti kapcsolatépítésre fókuszál.
Több millió vállalkozás áll kapcsolatban az emberekkel a Facebookon – kisebb és nagyobb cégek egyaránt. Havi szinten 2,5 milliárd ember használja a barátaikkal és családtagjaikkal való kapcsolattartásra, valamint a számukra fontos dolgok felfedezésére. Vállalkozási szempontból is fontos terület, hogy építsd a branded, közben találj új ügyfelekre, így hosszú távon is ápolhatod a kapcsolataidat.
Minden szám, statisztika, vagy kutatás általánosságban igaz, mert a különböző korosztály social média használati szokásai változóak. A célcsoportod fogja meghatározni, hogy milyen marketing mix a megfelelő.
Facebook hirdetésre van szükséged? Kérj ajánlatot!
Brand feladat
Brand és az ehhez kapcsolódó benyomás jelentősége vitathatatlan. Az ítélet megszületik azonnal, ha nem tetszetős vagy nem megfelelően formában tálalt az információ.
A közösségi média oldalainak méretétől függetlenül legfontosabb annak mérlegelése, hogy márka célközönsége aktív-e ezeken a helyeken. Ugyanakkor tudható, hogy a nagyobb közösségi oldalak, például a Facebook, a Youtube, LinkedIn sokféle érdeklődési körrel és témával foglalkoznak, ami a legtöbb márka számára alkalmassá teszi a jelenlétre.
Facebook jellemzők
- Korosztály: 18-60 év
- Magyar felhasználók száma: 6+ millió
- Célja: információgyűjtés, kapcsolattartás (prioritás korosztály szerint változhat)
- Lehetőség: helyi vállalkozások, szolgáltatások, események népszerűsítésére
Évek óta érezhető, hogy a Facebook oldalak organikus elérése csökken. Hirdetés nélkül, ma körülbelül a követők 15%-át lehet elérni. Ezért elsősorban brand feladat, egy jól felépített oldal. Emellett marketing és sales lehetőség, ha egyes posztok meghirdetésével forgalmat viszünk az oldalra, népszerűsítünk egy aktuális akciót vagy eseményt.
Termék és szolgáltatás függő, hogy a kattintás mit fog eredményezni. Amikor sokan meglátogatják az oldalunkat, információt gyűjtenek, megnézik mások véleményét, és ez alapján lesz meghatározó benyomásuk rólunk. A weboldalon 3 másodperc alatt, eldől minden!
Miért jó a Facebook és mire használjuk?
Fontos, hogy a Facebookra elsősorban, nem vásárolni mennek az emberek. Ezt jó ha szem előtt tartjuk. Szolgáltatás és termék függő is, ezért használjuk arra, amire való. Jelenjünk meg a vállalkozásunkkal és lehetőleg adjunk arcot hozzá. Sokkal kedveltebbek azok a vállalkozások, amihez arcot tudnak párosítani a leendő vásárlók.
Mire figyeljünk a Facebookon?
Alap elvárás, hogy minden helyesen legyen kitöltve, minden kommentre javasolt válaszolni, naprakészség elengedhetetlen és a folyamatos posztok, aktívvá teszik a követőket és segítik az edukációjukat. Ezekre minden esetben érdemes odafigyelni.
Stratégia alkotás nulladik lépése, hogy eldöntsük, pontosan mi is a célunk a jelenléttel, (eladás, jelenlét, informatív, szakmai ismertség vagy mind együtt) és kiknek akarunk kommunikálni.
Ne akarj mindenkinek kommunikálni egy posztban!!!!! Kommunikálj inkább többször.
Facebook kampány stratégia alkotása
Első lépés a kutatás
Kik a konkurenciáink, illetve kik kommunikálnak / hirdetnek még a célközönségünknek. Ne csak nézzük, írjuk le (kézzel a legjobb) kivonatoljuk és frissítsük 2 havonta. Hidd el, hogy ez segíteni fog neked abban, hogy hogyan alakítsd a kampányaid, kommunikációd. Nem kell újra feltalálni a spanyol viaszt, de fontos, hogy eredeti / érdekes és hiteles legyél a szakmádban.
Második lépés
Legalább fél évre előre tervezzük meg, hogy milyen kampányokkal, milyen számokat szeretnénk elérni, illetve hogy ehhez milyen erőforrás szükséges (ha csak mi csináljuk, akkor is számold az erőforrást, hisz a Te időd is pénz).
Optimalizált megoldásra van szükség ez stratégia kérdés, mert lehet, hogy házon belül olcsóbb, de nem biztos, hogy minden lehetőséget ki tudtok használni. A marketing olyan szakma, aminek sok területe van és mindenhez érteni lehet, de nem könnyű naprakésznek lenni.
Ismerd meg a célközönségedet
➡ A „Célközönség elemzési adatainak megnyitásával” közelebbről is megismerkedhetsz a célközönségeddel.
➡ Válaszd ki, hogy mely közönség adataira vagy kíváncsi, és máris láthatod a korral, nemmel, végzettséggel, és foglalkozással kapcsolatos statisztikákat.
Ez pedig iránymutató lehet a kommunikációdban is, hisz hamar ki tudod deríteni, hogy egyes témákban, milyen érdeklődési körük van (Pl.: mely csokimárkát kedvelik a legjobban), ami már egy jó nyereményjáték alap lehet, hisz tudod, hogy mit szeretnek!
Tesztelési lépést ne hagyd ki!
Teszt eredménye fogja meghatározni, hogy a stratégia alapkövei helyesek-e, ha nem, akkor újratervezés szükséges. Érdemes kb. 2 hetes tesztet csinálni! Ebből már megfelelő adathalmazunk lesz, amiből le tudjuk vonni a következtetéseket.
Ha nem értünk hozzá, akkor kérjük ki egy szakember véleményét, hisz a számok értelmezése nem csak abból áll, hogy ez és ez teljesített a legjobban. Nem csak egy kampány fontos. Felülről kell ránéznünk a teljes startégiára, több platformot nézni egyszerre.
Mérés, ami megmutatja a sikerességet!
Mindig és mindent mérjünk, a legjobb eredmény alapja a mérés, mérés, mérés.