Marketing stratégia egy jó ötletből is indulhat (írtunk már marketing ötletekről), melyek csak akkor hasznosak, ha meg is valósulnak. Minden marketing ötlethez szükség van két kiindulópontra, értsd pontosan a vásárlóidat és ismerd a különböző platformok algoritmusainak a jellemzőit.
Tartalom
Ötletből marketing stratégia
Marketing ötleteket könnyen találhatunk, hiszen keresni sem kell, folyamatosan bombáznak különféle hirdetésekkel, szövegekkel, tippekkel.
A marketing stratégia nem más, mint egy elképzelés, egy gyakorlati terv, hogy milyen lépések vezetnek majd céljaink megvalósításához. Egy jól kialakított folyamat, ami könnyen átlátható, így gyorsan újratervezhető is.
Egy hirdetési kampány sikerénél is érvényesnek látszik a 80/20-as szabály. 80%-ban függ a vállalkozástól és 20%-ban a kampánytól.
Marketing stratégiára van szükséged? Kérj konzultációt!
Marketing stratégia és tervezés
Marketing stratégia 10 pontja
Könnyen és gyorsan összeszedhető pontok, amelyek további feladatokat generálnak. Ezért a leggyakoribb hibák ezek hiányából keletkeznek. Ha nincs megfelelő információ, akkor nehéz jó stratégiát kialakítani és megtervezni a megfelelő jelenlétet és a kampányok sem lesznek sikeresek. A marketing stratégia lelke a brief és az első körös kutatás.
Minden helyzet más. Vannak célpiaci rések, vagy már a jelentkező igényre reagálunk. Ilyenkor ugorhatunk a 10. pontra, mert a tesztelés lesz a jó megoldás. Így gyorsan kiderülhet, hogy jó-e az ötlet, de ehhez nagy rutinra, és sok gyakorlati tapasztalatra van szükség, mind a szakmai oldalról, mind az eddigi kampányok struktúrájából.
Sok esetben hirtelen jön egy jó lehetőség, és ha megvan a technikai háttér (adatok, landing oldal, megfelelő SEO, keresési kulcsszavak…), akkor gyorsan kivitelezhető egy kampány, ezt tapasztalatból mondjuk.
Nem véletlenül mondjuk, a héten is pont reagáltunk egy ilyen helyzetre, a feltételek adottak voltak, így a kampány tervezéstől az elindításig mindössze 3 óra telt el.
0. lépés: marketing brief
Meg kell ismerni a céget, az iparág speciális működését, a tevékenységét. A leírtak segítenek a gyors áttekintésben és többlet információt is nyújtanak, amiből látható, hogy hol tart a vállalkozás és mire van igazán szüksége, melyek azok a marketing platformok, amelyek támogathatják a vállalkozást.
- Technikai elemzés
A legfontosabb, ha hirdetsz a Google rendszerben, akkor gyors oldalra van szükség és megfelelő ügyfélélményt kell biztosítani. - Kutatás
Mi zajlik a világban, milyen trendek vannak, mit tesz a konkurencia? Ezek a kulcspontok, amit ismerni kell. - Elemzés
Az adathalmaz tudatos elemzése fog segíteni, hogy megfelelő információk alapján döntsünk. - Lehetőségek térképezése
Stratégiai kérdés és a tervezéshez elengedhetetlen, a megfelelő marketing mix összeállítása. - Platform elemzés
A vállalkozás típusa és a szolgáltatás / termék struktúra fogja meghatározni, hogy melyik felület a legjobb a jelenlétre. - Stratégia irányok
Gyors megoldás nincs. A marketing nem egy hirdetés vagy egy kampány, hanem összetett tevékenység. Hatással van a vállalkozás minden részére és szükséges hozzá a megfelelő működés. - Szükséges eszközök meghatározása
Weboldal, analytics, console, blog, közösség… mind egy-egy eszköz, melyek szükségesek a sikerességhez. - Büdzsé meghatározás
Ez már tényleg a lelke a vállalkozásnak. Mit ér az ötlet, a rengeteg kutatás, elemzés, ha nem lesz elég büdzsé rá. Nem mindegy, hogy mit gondolsz a marketing költségről és hol van a fedezet rá. - Tervezés
A tervezés alapfeltétele a tudatosság és olyan eszközök használata, amelyek támogatják a marketing és az értékesítési tevékenységet. Tervezés kulcspontjai: célcsoport, Brand, PR, Marketing, Sales területek optimalizálása. - Tesztelés
Indulhat az optimalizálás, a megfelelő célközönségnek, a megtervezett platformokon. Mindegyik platform máshogy működik, emellett folyamatosan változik is a működése. Egyre kifinomultabb lehetőségek segítik a vállalkozásokat.
Marketing platformok 1
Marketing ötletek
Néhány tipp, ami segíti a marketing stratégiádat.
A marketinges nem varázsló, nem lehet csak időnként marketingelni, vagy egyszer-egyszer, egy-egy felületen. Egy vállalkozásnak úgy kell működnie, hogy ki tudja szolgálni az ügyfeleket, először megfelelő információval, és döntés után a termékkel vagy a szolgáltatással. A marketing nem tud mindent megoldani! Van még néhány társa, amit együttesen kell használni, (üzletfejlesztés, stratégia, ügyfélkapcsolat, sales, PR).
“𝘈 𝘮𝘢𝘳𝘬𝘦𝘵𝘪𝘯𝘨 𝘰𝘭𝘺𝘢𝘯, 𝘮𝘪𝘯𝘵 𝘢 𝘷𝘪́𝘻, 𝘢𝘯𝘯𝘢𝘬 𝘢 𝘧𝘰𝘳𝘮𝘢́𝘫𝘢́𝘵 𝘷𝘦𝘴𝘻𝘪 𝘧𝘦𝘭, 𝘢𝘬𝘪 𝘢 𝘬𝘦𝘻𝘦́𝘣𝘦𝘯 𝘵𝘢𝘳𝘵𝘫𝘢.”
Jelen kell lenni az online világhálón, a vállalkozás számára a legjobb felületeken kell megmutatni a terméket vagy a szolgáltatást és a visszajelzések, értékelések szerint is, hiteles legyen a cég.
Az adatok átvették az irányítást és ha nem rendelkezel megfelelő információval, akkor nehezebbé válik a működés. Csak marketing ma már nem elég, vizsgálnod kell azoknak a viselkedését, akik a célcsoportodba tartoznak, nézni, hogy hol és mire hajlandó kattintani, mi motiválja az aktivitását.
Ezekről se feledkezz meg:
- Egyedi releváns ajánlat
- Videók minden mennyiségben
- Célzott landing oldalak
- Blogbejegyzések
- E-mail programok, különleges ajánlatok, egyedi megoldások
Marketing stratégiára van szükséged? Kérj konzultációt!