Marketing stratégia és tervezés

Minden vállalkozás célja a bevétel, és a növeléshez szükséges a marketing stratégia is. A bevétel csökkenésekor gyors reakcióként egy gyors marketing hirdetésbe vagy kampányban látják a megoldást és sokszor a tudatos tervezés elmarad.

 

Gyors megoldás nincs, a marketing nem egy hirdetés vagy egy kampány, hanem összetett tevékenység.

Hatással van a vállalkozás minden részére és szükséges hozzá a megfelelő működés.

Nincs csodamódszer, de vannak olyan komplex megoldások, amelyek támogatják a működést.

Impulzus marketing

Az impulzus vásárlás a vállalkozás szempontból jó dolog, és javasolt is kihasználni. Az online jelenlét, a digitális technikák és az ügyfélélmény alapjaiban változtatja meg az impulzusvásárlásra ösztönző klasszikus módszereket.

Az automatikus bevásárlási listák, CRM ajánlatok – gyorsabb és hatékonyabb vásárlást biztosítanak, így megvalósítható, hogy a vásárlás gyors fogyasztói döntéseken alapuló és szinte automatikusan generálódó tevékenységgé tud válni.

Ez azt is jelenti, hogy nem érzésre kell fejleszteni a saját rendszerünket, hanem tudatosan kell gyűjteni az adatokat. Minél többet és át kell alakítani információvá. Meg kell találni az összefüggéseket és következtetéseket kell levonni, ami segíti a stratégiát.

Az impulzus marketing előnyt jelent, ha tudatos a stratégiánk van, mert a megfelelő információk alapján történik a tervezése.

Hátrányt jelent, ha ezek az információk nem állnak rendelkezésre és kizárólag a bevétel növelés a cél. Egy-egy kampány során elengedhetetlen a vásárlói szokások ismerete, mit, miért tesznek és miért nem.

 

Zavar a rendszerben

Minden tevékenységhez tartozik valamilyen válasz reakció. Mi történik, ha sikeres a kampány, de nem tudják időben kiszolgálni az ügyfeleket? Nincs megfelelő kommunikáció? Nem elérthető a vállalkozás?

Marketing nem tudja megoldani a cég belső problémáit, ez ennél komplexebb feladat. Ezért is fontos, hogy már a stratégia készítésekor résztvevő legyen a marketing. Már az elején kiderüljön, ha valami nem megfelelően működik.

Megtudja mutatni, azokat a pontokat, amelyek szükségesek a sikeres kampányhoz pl. lassú az oldal betöltése és gyorsan kilépnek az oldalról, kevés időt töltenek az oldalon, nem fejezik be a vásárlást, nem kérnek ajánlatot… és még sok minden más is lehet. Kevés a büdzsé, nem megfelelő a színvilág, nincs SEO.

Marketing stratégia 5 lépése

Egy vállalkozásnak sokféle területe van, ilyen a termék vagy szolgáltatási struktúra, üzletpolitika, employer branding, pénzügyi megoldások. Mindenhol szükséges, hogy legyen stratégia és a tervezés.

marketing stratégia nem más, mint egy elképzelés, egy gyakorlati terv, hogy milyen lépések vezetnek majd céljaink megvalósításához. Egy jól kialakított folyamat, ami könnyen átlátható, így gyorsan újratervezhető is.

  1. Kutatás és elemzés
  2. Lehetőségek térképezése
  3. Stratégia
  4. Tervezés
  5. Tesztelés

Kutatás és elemzés

Megismerni az ügyfelet, mindenkinek kulcskérdés. Mert nem lesz mindenki az ügyfelünk. Az elsődleges cél a legjobb célközönség megtalálása, emellett szükséges a konkurencia elemzése és a megfelelő célok meghatározása.

 

Marketing stratégia
Marketing stratégia

 

Lehetőségek térképezése

Ahhoz, hogy a megfelelő adatokat jó információvá tudjuk alakítani, látnunk kell, hogy az adott területen, milyen lehetőségek közül választhatunk. Sokféle platform és megoldás áll rendelkezésre, de nem mindegy, hogy melyiket választjuk.

Minden jelenlét számít, ezért kiemelt jelentőségű, hogy hol, mikor és mit mutatunk meg.

 

Stratégia

Nincs két egyforma vállalkozás, ezért ne sablonokból dolgozz, ne másolj, és ne a konkurencia legyen az elsődleges forrás.

Saját célok kellenek a brandhez és cégre szabott megoldások az egyediség megmutatásához. Mert Te máshogy működsz, mint a konkurenciád, ami nála működik, az nem biztos, hogy nálad is fog.

Nem csak területileg, hanem a belső folyamatok, a rendelkezésre álló erőforrások is befolyásolják, hogy mi lesz a Te megoldásod!

Marketing stratégia
Marketing stratégia

 

Tervezés

Minden platformhoz külön tervezés szükséges, amelyeket a céges folyamatokhoz kell illeszteni.

A legtöbb felület célja az eladás, de szükséges hozzá néhány összetevő még. Tervezés kulcspontja az egyedi 5 szint a stratégiához: célcsoport, Brand, PR, Marketing, Sales területek optimalizálása. Jöhet a mixelés mindegyikből a legmegfelelőbb arányban.

A tervezés alapfeltétele a tudatosság és olyan eszközök használata, amelyek támogatják a marketing és az értékesítési tevékenységet.

 

Tesztelés

Indulhat az optimalizálás, a megfelelő célközönségnek, a megtervezett platformokon. Mindegyik platform máshogy működik, emellett folyamatosan változik is a működése. Egyre kifinomultabb lehetőségek segítik a vállalkozásokat.

Sokéle út lehet, de egy biztos, hogy nem szabad kihagyni ezt a részt.

  • Tesztelés, siker
  • Tesztelés, optimalizálás, tesztelés, siker
  • újratervezés, tesztelés, siker

Nem véletlen, hogy stratégia & megoldás elvek mentén dolgozunk, mert a NaturMarketing csapata így gondolja:

 

„𝘈 𝘮𝘢𝘳𝘬𝘦𝘵𝘪𝘯𝘨 𝘰𝘭𝘺𝘢𝘯, 𝘮𝘪𝘯𝘵 𝘢 𝘷𝘪́𝘻, 𝘢𝘯𝘯𝘢𝘬 𝘢 𝘧𝘰𝘳𝘮𝘢́𝘫𝘢́𝘵 𝘷𝘦𝘴𝘻𝘪 𝘧𝘦𝘭, 𝘢𝘬𝘪 𝘢 𝘬𝘦𝘻𝘦́𝘣𝘦𝘯 𝘵𝘢𝘳𝘵𝘫𝘢.”

 

Marketing stratégia és tervezés